onsdag den 25. marts 2015

Strikketips

Nogle gange er det de små tricks der gør det hele så meget nemmere...


Strikketip nr. 1 - Garnkurv
Jeg har altid noget strikketøj liggende på bordet, og da jeg ikke er den mest organiserede og derudover hader når garnnøglen stikker af, så har jeg været på udkig efter en form for beholder til mit garn. Man kan købe specielle garn skåle (prøv at søge på ordet "yarn bowl" på etsy) men jeg ville gerne havde noget mere rummeligt og så faldt jeg over denne frugtkurv i Tiger...


Fordi den har sådan en kant på springer garnnøglen ikke ud når man hiver i garnet og den er stor nok til at lægge strikketøjet op i bagefter - i'm in looooove!


Garnet er forresten fra superlækkert Blackhill Angora Once garn fra Garnudsalg.dk som skal bliver til denne smukke regnvejrstrøje (som tager en eeeevighed). Opskriften er fra Pickles.

Strikketip nr. 2 - filte garn sammen
Det er et almindeligt kendt trick at man kan filte to uldgarnsender når man skal skifte nøgle, men jeg kunne simpelthen ikke få enderne på Drops Nepal til at blive solide nok ved bare at rulle dem. Så var det jeg fik øje på et andet projekt jeg er i gang med - at filte med nåle - og tænkte mon ikke man kan give enderne en tur. Det gav et virkeligt godt resultat. Filtenåle kan fås mange steder. Mine er fra Panduro Hobby.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar